Friday, January 1, 2010

Azam Tahun Baru

Tahun baru saya bermula dengan operasi mendogolkan rambut. Mama ckp rambut saya halus sangat. Jadi mama & walid mengambil keputusan untuk membotakkan kepala saya buat kali kedua.
Mula2 saya tak tahu.bila mama ajak naik kereta,saya meloncat kegembiraan. Yelah dapat jalan2..saper tak suka kan. Pastu sampai kat satu kedai yg agak kecil & tersorok, saya dah kaget.manalah mama dan walid nak bawak saya ni..tgk2 kedai gunting rambut. Dlm hati saya, ni mesti nak potong rambut abang sbb abang nk masuk sekolah.


saya tgh relax2 atas riba walid

Tapi bila saya diangkat oleh walid dan duduk di atas kerusi, saya rasa lain mcm.knp bkn abang yg duduk di situ..dah tak senang duduk ni. Bila saya dgr mesin berbunyi saya dah panik.


ala..apa mamak ni nak buat ni..

Tiba2 ada tgn yg agak gelap pegang kepala saya dan sshhrroommmm...segugus rambut saya gugur..huwwaaaa...saya panik sampai nangis2..ketakutan. takut tau..dah la bunyi mesin tu bising, tambah lagi tangan yg pegang kepala saya tu gelap. saya meraung sekuat hati. sampai mama dan walid terpaksa pegang saya. sorang pegang badan, sorang pegang tangan. mamak barber tu pegang kepala saya.


saya tgh menangis


tgk la..saya meronta dgn jayanya

sekuat hati saya memberontak..tapi akhirnya saya tewas..habis sudah rambut saya..now saya dah botak.. tapi saya suka..rasa ringan je kepala. mama dan walid ckp saya lagi nampak naughty..tapi mmg saya naughty pun..tak kisah la ada rambut ke tidak..


taraaaa saya sudah botak

note: maaf yer gambar blur..yelah mama pakai iphone je..tak best la camera iphone nih..

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. alala siannye nadhirah dh botak..hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails